به منظور تقویت روابط تجاری گیلان و داغستان؛
رئیس اتاق بازرگانی گیلان در حاشیه سفر به روسیه در دیدار با مقامات و تجار داغستانی به منظور تقویت روابط تجاری گیلان و داغستان، رئیس اتاق بازرگانی داغستان را به گیلان دعوت کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 17 December 2023

رئیس اتاق بازرگانی داغستان به گیلان دعوت شد | اهدای مدال از طرف تجار داغستانی به رییس اتاق بازرگانی گیلانرئیس اتاق بازرگانی داغستان به گیلان دعوت شد | اهدای مدال از طرف تجار داغستانی به رییس اتاق بازرگانی گیلان

به گزارش تابناک گیلان قاسم رضائیان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان در حاشیه سفر به روسیه به همراه هیات اقتصادی گیلان امروز با مقامات و تجار و بازرگانان در داغستان دیدار کرد.

وی گیلان را به عنوان استان معین جهت پیگیری و ارتباط بیشتر و حل معضلات بین تجار ۲ کشور معرفی کرد و گفت: هیات اقتصادی گیلان به همین منظور وارد مسکو شده است.

وی با بیان اینکه این سفر از آن جهت برای ما اهمیت دارد که استاندار گیلان به عنوان نماینده عالی دولت و معاونان اجرایی و تجار برجسته گیلانی نیز در صدر این هیات به روسیه سفر کرده اند، ادامه داد: ما در بدو ورود به مسکو با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نشست خوبی داشتیم؛ بعد به آستاراخان سفر کردیم و از استاندار گیلان و همراهانش استقبال بسیار خوبی شد و نشست‌های خیلی خوبی نیز با تجار آستراخان داشتیم ولی ایجاد ارتباط تجاری با داغستان برای ما با ارزش و با اهمیت است و این را در بدو ورود به داغستان حس کردیم.

رضائیان ضمن تشکر از استقبال و پذیرایی گرم داغستانی‌ها از هیئت اقتصادی گیلان، خاطر نشان کرد: گیلان استان معین و نماینده ایران در ارتباط با کشور روسیه است زیرا در گیلان با توجه به شرایط آب و هوایی، محصولات کشاورزی ما عمدتاً طبیعی هستند و کیفیت فندق و زیتون، استان ما را نسبت به محصولات سایر استان‌ها متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰درصد چای ایران و ۶۰ درصد کیوی کشور در گیلان تولید می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برنج گیلانی نیز بهترین و لذیذترین برنج ددر دنیاست، از ریاست اتاق بازرگانی و تجار بازرگانان در داغستان دعوت می‌کرد تا با سفر به گیلان از این استان بازدید کنند و گفت: شنیدن کی مانند دیدن است.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان، با توجه به ارتباط خوب و دیرینه مردم گیلان و داغستان بر تقویت ارتباط تجاری تجاردو کشور تاکید کرد و گفت: باید پذیرفت تاکنون تجار دو کشور در ایجاد این ارتباط و تعامل موفق نبودند.

وی ادامه داد: به رئیس اتاق بازرگانی داغستان گفتیم باید بپذیریم تاکنون آنچه شایسته دو استان بوده محقق نشده و اکنون زمان آن رسیده که این اتفاق رقم بخورد.

رضائیان، همچنین از مقامات داغستانی درخواست کرد تا با توجه به وجود مرز آبی بین دو کشور، عوارضی برای تجار ایرانی وجود نداشته باشد و موانع و معضلات گمذکی تجار ایرانی حل شود.

وی یادآور شد؛ ما نیز دراتاق بازرگانی گیلان، به صورت شبانه روزی معضلات گمرک را رصد می‌کنیم و اجازه بروز مشکل برای تجار داغستانی را نمی‌دهیم و با مشاهده کوچک‌ترین مشکلات وارد عمل می‌شویم.

اهدای مدال از طرف تجار داغستانی به رییس اتاق بازرگانی گیلان

این مسئول در خاتمه ابراز کرد: بنده انتظار دارم همانطور که از مدیران ارشد استانی ما استقبال شد از بازرگانان ما نیز استقبال شود و امیدوارم در همین سفر تجار ایرانی و داغستانی به تنظیم قراردادهای مهم موفق شوند تا دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

به گفته‌ی رضائیان، اتاق بازرگانی گیلان به صورت ۲۴ساعته آماده خدمت به تجار ایرانی و داغستانی است.

در پایان این نشست از سوی مقامات جمهوری داغستان مدال سپاس به قاسم رضائیان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار